REGULAMIN AQUAPARKU

Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do Aquaparku Stacji Nowa Gdynia położonego w Zgierzu przy ul. Sosnowej 1.

§ 1. Definicje.

1)      Regulamin – Regulamin Aquaparku Stacji Nowa Gdynia.

2)      Obiekt – zespół basenów Aquaparku Stacji Nowa Gdynia, w tym basen sportowy, rekreacyjny, brodzik, sauny wraz z pokojem relaksacyjnym oraz przebieralnie.

3)      Klient – osoba, która nabyła bilet wstępu, karnet, posiada aktywną kartę członkowską lub inny tytuł do wejścia zgodnie z obowiązującym Cennikiem. Klient zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu oraz zasad bezpieczeństwa i higieny obowiązujących na terenie aquaparku.

4)      Recepcja – stanowisko zlokalizowane przy wejściu do strefy basenowej i obsługiwane przez osoby zatrudnione przez SNG, legitymujące się identyfikatorami, upoważnione do reprezentacji SNG w zakresie czynności wynikających z Regulaminów.

§ 2. Postanowienia ogólne.

1)      Aktualne godziny funkcjonowania obiektu znajdują się na naszej stronie internetowej stacjanowagdynia.pl.

2)      Wszystkie osoby przebywające na terenie Obiektu oraz korzystające z usług oferowanych w Obiekcie, zobowiązane są zapoznać się z niniejszym Regulaminem przed wejściem na jego teren.

3)      Każdy Klient Obiektu zobowiązany jest zapoznać się z instrukcją użytkowania poszczególnych urządzeń w Obiekcie przed skorzystaniem z tych urządzeń (piktogramy) oraz do przestrzegania regulaminu oraz instrukcji.

4)      Nadzór nad przestrzeganiem niniejszego Regulaminu pełnią ratownicy oraz obsługa Obiektu.

5)      Osoby chcące skorzystać z usług oferowanych w obiekcie zobowiązane są do uiszczenia opłaty za te usługi zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem.

6)      Nieznajomość niniejszego Regulaminu oraz instrukcji użytkowania poszczególnych urządzeń w Obiekcie nie zwalnia Klienta z odpowiedzialności za nieprawidłowe korzystanie z nich, a Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za szkody Klienta wynikłe z przyczyn niezależnych od Obiektu, w szczególności wskutek nieprzestrzegania przez Klienta niniejszego Regulaminu i instrukcji użytkowania poszczególnych urządzeń.

7)      Brodzik, a także umieszczone w brodziku i pozostałych nieckach atrakcje wodne, w szczególności kaskada, bicze wodne, przeciwprąd są integralną częścią Obiektu

8)      Dzieci do lat 13 mogą przebywać na terenie Obiektu tylko pod opieką dorosłych.

9)      Klient zobowiązany jest do pozostawienia w depozycie przedmiotów wartościowych oraz pieniędzy.

10)  Grupy zorganizowane muszą mieć co najmniej jednego opiekuna na 15 uczestników, odpowiedzialnego za swoich podopiecznych przez cały czas przebywania na terenie hali basenowej.

11)  Opiekun grupy zobowiązany jest do monitorowania stanu grupy na plażach basenowych i w wodzie.

12)  Opiekun grupy zobowiązany jest do przebywania na hali basenowej.

13)  Opiekun grupy po wejściu na halę basenową zobowiązany jest skontaktować się z ratownikiem, celem ustalenia zasad korzystania z kąpieli;

14)  Do grup zorganizowanych stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu i postanowienia Regulaminu Grup Zorganizowanych Korzystających z Basenu;

§ 3. Zasady korzystania z hali basenowej i pozostałych urządzeń obiektu.

1)      Pływalnia jest miejscem o podwyższonym ryzyku, na terenie Obiektu należy zachować szczególną ostrożność.

2)      Przed wejściem do przebieralni, w miejscu oznakowanym, obowiązuje zmiana obuwia na basenowe (tj. klapki, skarpety lateksowe, gumowe). Po zakończeniu pływania oraz przebraniu się zmiana obuwia z basenowego na zewnętrzne następuje w miejscu do tego przeznaczonym. Na terenie hali basenowej obowiązuje nakaz noszenie stroju kąpielowego.

3)      Dzieci i osoby korzystające z/lub wymagające pieluch obowiązują specjalne pieluchy jednorazowe przeznaczone do kąpieli.

4)      Każdy Klient zobowiązany jest przed wejściem do hali basenowej do umycia całego ciała mydłem i dezynfekcji stóp.

5)      Podczas korzystania ze zjeżdżalni należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania i automatycznych sygnalizatorów urządzeń startowych oraz poleceń obsługi.

6)      Podczas korzystania ze zjeżdżalni grup zorganizowanych wymagana jest obecność opiekuna na starcie zjeżdżalni.

7)      Klient korzystający ze zjeżdżalni i saun, będących miejscami o podwyższonym ryzyku, zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności.

8)      Brodzik dostępny jest wyłącznie dla dzieci pod stałą opieką rodziców lub dorosłych opiekunów.

9)      Opiekunowie zobowiązani są do bezwzględnego nadzorowania dzieci, podczas korzystania z brodzika i jego atrakcji wodnych, przebywania w takim miejscu blisko lustra wody, z którego widzieliby podopiecznego i sami byli przez niego widziani.

10)  Wychodzenie i wchodzenie do basenów może odbywać się tylko w miejscach do tego przystosowanych tj. przez schody czy drabinki.

11)  Osoby nieumiejące pływać mogą korzystać wyłącznie ze stref dla osób nieumiejących pływać;

§ 4. Czynności i zachowania zabronione.

1)      Na terenie hali basenowej zabrania się:

a.      biegania;

b.      skakania do wody;

c.      wpychania i rzucania do wody innych klientów;

d.      wchodzenia na balustrady, pod balustrady, na stanowiska ratowników, murki okalające niecki basenowe, liny oraz inne urządzenia i elementy konstrukcyjne nie będące do tego przeznaczone;

e.      wchodzenia do wody wbrew zakazowi ratowników;

f.        użytkowania basenów i brodzika w przypadku zamknięcia dostępu łańcuchem, liną, taśmą ostrzegawczą lub w inny widoczny sposób;

g.       nurkowania lub wykonywania ćwiczeń bezdechowych;

h.      użytkowania sprzętu ratowniczego do innych celów niż jest przeznaczony;

i.        wnoszenia toreb, za wyjątkiem toreb z rzeczami do pielęgnacji dzieci i sprzętem pływackim;

j.        konsumpcji artykułów żywnościowych, poza barem i strefą wokół niego;

k.       wrzucania do wody naczyń, resztek jedzenia i innych przedmiotów, niesłużących do pływania czy zabawy w wodzie;

l.        wstępu osobom po spożyciu alkoholu lub, których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających;

m.    wnoszenia na halę basenową napojów alkoholowych i innych środków odurzających;

n.      palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych;

o.      niszczenia wyposażenia;

p.      zanieczyszczania wody;

q.      żucia gumy;

r.        przebywania w obszarze oznaczonym taśmą ostrzegawczą lub tabliczką zabraniającą wejścia;

s.       wnoszenia opakowań szklanych, ostrych narzędzi oraz innych niebezpiecznych przedmiotów;

t.        przebywania zwierząt;

2)      Zabrania się korzystania z hali basenowej osobom, których oznaki zewnętrzne wskazują na otwarte rany i skaleczenia;

3)      Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy regulaminu oraz instrukcji lub nie stosujące się do zaleceń Ratowników, obsługi obiektu i służb porządkowych mogą być usunięte z Obiektu.

§ 5. Odpowiedzialność i kary.

1)      Za zniszczenia lub utratę elementów wyposażenia obiektu Klient ponosi odpowiedzialność w wysokości 100% wartości wyposażenia.

2)      Za utratę paska z kluczem czip, wyniesienie bądź jego uszkodzenie uniemożliwiające jego normalne funkcjonowanie, Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty dodatkowej w wysokości 50 (słownie: pięćdziesięciu) złotych.

3)      Za utratę klucza do depozytu Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty dodatkowej w wysokości 100 (słownie: stu) złotych.

§ 6. Postanowienia końcowe.

1)      Osoby o niestabilnym stanie zdrowia powinny korzystać z basenów oraz urządzeń ze szczególną ostrożnością (lub po skonsultowaniu się ze swoim lekarzem).

2)      Wszelkie skaleczenia, urazy oraz pogorszenie samopoczucia należy zgłaszać niezwłocznie ratownikowi.

3)      Udzielanie doraźnej pomocy przedmedycznej odbywa się w miejscu zdarzenia lub w punkcie pierwszej pomocy przedmedycznej.

4)      Rzeczy pozostawione na terenie Obiektu, a znalezione przez personel basenu można odebrać w recepcji.

5)      Obiekt jest monitorowany, zapis z monitoringu jest przechowywany przez 7 dni. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w postaci wizerunku dostępne są w Recepcji Obiektu. Monitoring prowadzony jest w sposób nienaruszający dóbr osobistych i godności osób, korzystających z Obiektu.

6)      Regulamin może ulec zmianie. Ogłoszenie o zmianie Regulaminu powinno zostać opublikowane w Recepcji w terminie czternastu dni przed wprowadzeniem zmiany.